PREMIERA – Kids of Cherno / No Mercy No Pharmacy

Kids Of Cherno to wspólny projekt dwojga muzyków, którzy działając na przecięciu rozmaitych gatunków muzycznych konsekwentnie rozwijają własne dźwiękowe światy oparte na niepospolitej wrażliwości i otwartości na nieznane.
Katarzyna Borek – jedna z najwybitniejszych polskich pianistek, która oprócz wieloletniego koncertowania z repertuarem klasycznym tworzy nowatorską muzykę eksperymentalną łączącą brzmienia fortepianu/instrumentów klawiszowych i elektroniki. W tej estetyce utrzymane są albumy “Tempus Fantasy” (Warner Classics 2014) i cieszący się dużą popularnością “Space In Between” (BITTT Records 2016, solo). Laureatka wielu międzynarodowych konkursow pianistycznych oraz kompozytorka muzyki teatralnej i filmowej.
Paweł Osicki, nagrywający także jako PUSZ to wszechstronny muzyk, wokalista, kompozytor, producent muzyczny. Uważany za jednego z najciekawszych i najkreatywniejszych perkusistów w kraju. Aktywny twórca muzyki do filmów, teatru, muzyk sesyjny, związany z wieloma wybitnymi twórcami polskiej sceny jazzowej, awangardowej czy alternatywnej (Pogodno, YeShe, Kev Fox, Mazzoll, Stanisław Soyka, Skubas, Andrzej Przybielski, Joanna Duda.
Jako Kids Of Cherno, Borek i Osicki łączą solidne teoretyczne i praktyczne przygotowanie z otwartymi poszukiwaniami i nieskrępowaną zabawą, której granice wyznacza tylko wyobraźnia obojga muzyków i chęć odkrywania nowych dźwiękowych światów. “No Mercy No Pharmacy” to płyta, na której elektryczne pianino Fender Rhodes i syntezatory, na których gra Kasia oraz elektronika i perkusjonalia Pawła stanowią jedynie punkt wyjścia do kolejnych dźwiękowych planów, sampli, zaskakujących kombinacji. Podczas pracy w studio oboje równie chętnie korzystają z najnowszych osiągnięć techniki nagraniowej, jak i sięgają po dziecięce, dźwiękowe zabawki, przypadkowo znalezione przedmioty czy niezliczone większe i mniejsze instrumenty akustyczne, traktując je jako materiał do dalszej obróbki przez cyfrową technologię. Jarmarczne piszczałki kontrapunktują głębokie klubowe basy, cyfrowe chrzęsty i elektroniczne oscylacje rozpływają się w bukolicznych melodiach, uderzenia bębnów wybrzmiewają kosmicznymi echami, a wyczucie i dystans obojga muzyków nie pozwalają, aby gęsta dźwiękowa tkanka przytłoczyła słuchacza, przypominając, że muzyka powinna nie tylko nieść zadumę, ale i uśmiech.
“No Mercy No Pharmacy” to w równych proporcjach gęsta i erudycyjna muzyka z pogranicza post-klubowej elektroniki, muzyki improwizowanej, jazzu czy trip-hopu, ale i 40 minut radosnej zabawy, zaskakujących skojarzeń i niespodziewanych odkryć w wykonaniu dwojga świadomych artystów z uczuciem i respektem, ale bez lęku zabierających słuchacza w karkołomną podróż przez skrzący się neonowymi światłami, podwodno-kosmiczny świat dźwięków wszystkich znanych i nieznanych światów.
Muzyce duetu towarzyszy oryginalna oprawa wizualna – jest to obraz mieszkającej w Berlinie artystki Anny Nizio.

WM-0008, 2018

muzyka i wykonanie: Katarzyna Borek & Paweł Osicki
instrumenty: Fender Rhodes, Casio SK15, Looper, Unitra Estrada, perkusja, różne instrumenty strunowe i perkusyjne, głos, pozytywki, zabawki, flety, akordeon, zwierzaki, bandoneon, gitara, trąbka, wynalazki.gitara elektryczna: Michał Kusz
nagrano w studio @ Puszmusic.com, Gdynia, 2017
produkcja, mix i mastering: Paweł Osicki
okładka: Anna Nizio “Zaspa”, olej na płótnie, 2010, dzięki uprzejmości artystki
projekt graficzny: Paweł Brzozowski
podziękowania: Antonia Janczak, Zbigniew Pilachowski, Michał Kusz, Ignacy Wiśniewski, Jarosław Kozub

Dodaj komentarz